У сучасних суспільно-політичних умовах, коли Україна ціною життя Героїв Небесної Сотні, зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває патріотичне виховання дітей та учнівської молоді.
Події останніх місяців дають підстави стверджувати, що переважна більшість громадян України, серед яких є і діти, і молодь, виявили високу патріотичну свідомість та міцну громадянську позицію. Це є свідченням системної виховної роботи педагогічних колективів навчальних закладів.
Національно-патріотичне виховання наскрізно пронизує весь навчально-виховний процес, базується на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни, охоплює всіх учасників навчально-виховного процесу, сприяє формуванню у дітей та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.
Реалії сьогодення визначили пріоритетні напрями роботи з військово-патріотичного виховання як процесу цілеспрямованого систематичного формування почуття патріотизму, духовної та психологічної готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо захисту суверенітету, територіальної цілісності держави. Важко переоцінити в цьому плані роль навчального предмету «Захист Вітчизни», навики , набуті на уроках, учні показали під час проведення військово-спортивної гри «Сокіл»(«Джура»), які проводились 21-22 травня.
З перших днів 2014/2015 навчального року в усіх загальноосвітніх закладах району оформлено стенди «Герої Небесної Сотні», організовано проведення тематичних виставок «Герої не вмирають», присвячених учасникам бойових дій, які загинули, захищаючи державний суверенітет і територіальну цілісність України під час проведення антитерористичної операції (АТО).
Всі загальноосвітні навчальні заклади займаються благодійною діяльністю: проводять благодійні ярмарки , випікають солодощі, збирають канцелярське приладдя та теплі речі для потребуючих . З лютого 2015 р. школярі району готують малюнки, листи, сувеніри, листівки, відеопривітання з словами побажання, які сповнені позитиву, добра, віри в світле майбутнє
Старшокласники Голгочанської ЗОШ І-ІІІ ступенів організували роботу з плетіння маскувальних сіток для зони АТО. У відповідь учні отримають телефонні дзвінки і навіть прапор з підписами та словами подяки від воїнів .
Члени районного учнівського самоврядування також передали військовим в зону АТО листи, малюнки, листівки та виготовлені браслети.
Відзначаючи 70-ту річницю Перемоги над нацистськими окупантами та завершення війни у Європі всі учасники навчально-виховного процесу долучилися до акції «Маки пам'яті», у школах проведено уроки мужності. У Підгаєцькій гімназії, Підгаєцькій, Шумлянській, Голгочанській ЗОШ І-ІІІ ст., Сільцівській, Угринівській, Бронгалівській ЗОШ І-ІІ ст. організовано зустрічі з учасниками бойових дій на Сході України.
Добираючи і поєднуючи різноманітні методи і форми патріотичного виховання, ми все-таки ще не змогли уникнути формалізму й одноманітності, перед нами цілий пласт невирішених проблем. Нам усім слід перебудовуватися в питаннях добору тих форм і методів роботи з підлітками, які б максимально враховували особливості розвитку сучасного молодого покоління, їхні запити, захоплення, їхнє ставлення до соціальних змін, політичних подій і власну життєву позицію. Ми знаємо, що сьогодні освітяни, науковці, представники органів влади спільно з громадськими організаціями і батьківським активом працюють над розробкою нових програм з національно-патріотичного виховання, зараз в освітянській спільноті широко обговорюється Концепція національно-патріотичного виховання, розробляються і втілюються нові проекти, проводяться експериментальні дослідження, але ніякі папери не замінять дитині теплої і щирої бесіди з батьками в сім’ї, живого спілкування учителя з учнем на уроці, поради і підтримки з боку класного керівника, спогадів сивочолого ветерана і зустрічі з героями сьогоднішніх днів. Усі ми, дорослі, маємо пам’ятати, що несемо спільну відповідальність за виховання наших дітей і безпосередньо впливаємо на формування молодого покоління своїм досвідом та своїм прикладом.
|