Усіма можливими засобами потрібно запалювати
в дітях гаряче прагнення до знань і навчання
Я.А. Коменський
Сьогодні в учнів значною мірою згасає інтерес до навчання, тому старання учителів багато в чому спрямовані на конструювання процесу навчання з максимальним наближенням до запитів і можливостей дитини. Навчальна діяльність школярів відбувається більш успішно, якщо в них розвинені позитивне ставлення до навчання, є потреба в одержанні знань, умінь і навичок.
06 грудня 2019 року на базі Підгаєцького центру дитячої та юнацької творчості відбувся методичний міст учителів хімії та біології ЗЗСО Підгаєцького району з проблеми «Шляхи формування позитивного ставлення до вивчення природничих наук». Мета заходу - висвітлення науково-методичних засад стимулювання позитивного ставлення до навчання, поширення досвіду роботи учителів хімії Нелі Кочило та біології Марії Сміх Гнильченської ЗОШ I-II ступенів з визначеної проблеми.
Вправа «Дерево очікувань» дала можливість визначити очікування учасників від роботи. Методист Підгаєцького РМК Наталія Чернець зосередила увагу на методичній складовій формування професійних компетентностей учителів хімії та біології з реалізації основних шляхів формування позитивного ставлення до вивчення хімії та біології. Під час розумового штурму «Я так думаю» педагоги виокремили ознаки успішного компетентного педагога. Пізнали власні загальнопедагогічних здібності та узагальнили знання з різних методик під час тест-гри «Пізнайко». Експрес-діагностика «Психогеометричний тест» сприяла визначенню психологічної атмосфери, яка склалася у процесі роботи. Учасники методичного заходу з’ясували значення понять стимулу і мотиву за допомогою прийому «Салон педагогічної майстерності». Під час виконання вправи «Моделюю мотивацію» педагоги підготували мотиваційний етап уроків хімії та біології з визначених тем. Психологічна розминка вправа-руханка «Малюємо цифри» сприяла емоційному розвантаженню учителів .
Дискусія «Розгляд постулатів і питань з теми» засвідчила, що учителі природничих дисциплін ЗЗСО району вміють формувати глибокі мотиви навчання, створюючи для цього відповідні умови на уроках, готові на творче та професійне удосконалення.
У рамках практичної частини заняття презентовано методичні матеріали Тижня природничих дисциплін у Гнильченській ЗОШ І-ІІ ступенів. Педагоги продемонстрували свої шляхи вирішення цієї проблеми: дослідницька робота, екскурсії, підвищення екологічної свідомості, спостереження в природі, використання найбільш цікавої інформації, якої немає в підручнику, розвиток інтересу до навчання, розширення наукових уявлень, розширення умов для розвитку інтелектуальних можливостей, задоволення пізнавальних інтересів і схильностей, відмова від шаблонів, підтримка нестандартного мислення.
Обмін думками щодо нових понять, знань та досвіду відбувся при виконанні вправи «Мій професійний багаж».
Завершився методичний міст круглим столом, на якому визначено рівень реалізації сподівань та очікувань кожного учасника від роботи вироблено рекомендації та окреслено основні шляхи формування позитивного ставлення до вивчення природничих наук, удосконалення педагогічної системи використання неперервного предметного змісту ключової компетентності та принципу поступовості вивчення природничих предметів.
|