П`ятниця, 26.04.2024, 06:33
Вітаю Вас Гість | RSS



Комунальна установа "Підгаєцький методичний кабінет" 
Підгаєцької районної ради Тернопільської області

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


13:47
Порядок організації вивчення ППД у школі

    Підставою для початку вивчення перспективного педагогічного досвіду педагогічного працівника може стати: чергова або позачергова атестація, участь вчителя у конкурсах фахової майстерності, стан вивчення предмета, який викладає вчитель, результати перевірки роботи вчителя відповідними органами освіти.                  Дирекція школи готує наказ, у якому вказує підставу для вивчення, терміни вивчення, проблему або питання, з якого вивчатиметься досвід.                                    Якщо вивчення досвіду розпочинається на початку навчального року, то дане питання може бути одним із пунктів наказу по школі « Про організацію і структуру методичної роботи у школі»:                                                                                         - вивчити у --- році перспективний педагогічний досвід ( прізвище і ініціали вчителя) з проблеми ( вказати проблему вивчення).                                                       В усіх інших випадках дирекція школи готує окремий наказ, в якому у констатуючій частині посилається на рішення інших наказів по школі або розпорядчих документів органів управління освітою.                                                      Керівництво методичною роботою в школі передбачає вивчення і  поширення передового педагогічного досвіду, оскільки пропаганда і впровадження в практику роботи вчителів досягнень передового досвіду є одним із ефективних засобів удосконалення методичної кваліфікації вчителів.

Вивчення передового досвіду треба починати з планування , визначення об’єктів, де вивчатиметься цей досвід. Плануючи в річному плані роботи школи систему контролю за роботою вчителів, директор і його заступники намічають, досвід яких саме вчителів вивчатиметься, вказують при цьому ( хоча б орієнтовно), в чому полягає досвід цих учителів.

Передовий досвід директор і завуч школи вивчають в процесі здійснення контролю за роботою вчителів, користуючись при цьому різними методами. Основним з цих методів має бути вивчення системи роботи вчителя, оскільки саме цей метод дає можливість найбільш глибоко і об’єктивно розібратися в сильних і слабких сторонах роботи кожного з педагогів.

 До вивчення передового досвіду директору і завучу слід залучати керівників відповідних предметних і методичних комісій.

Передовий педагогічний досвід треба вивчати цілеспрямовано, приділяючи увагу тим питанням, які за попередніми даними становлять передовий досвід даного вчителя. Це, безперечно, не означає, що при вивченні передового досвіду директор чи завуч школи не повинні реагувати на недоліки, які допускає в роботі вчитель. Можуть трапитись навіть такі випадки, коли замість передового досвіду, на який ви сподівалися, виявиться щось протилежне. Тому при вивченні передового педагогічного досвіду особливу увагу треба звертати на ті сторони в діяльності вчителя, які характеризують новаторство, творчий підхід до навчання і виховання дітей.

Вивчення передового педагогічного досвіду не можна розглядати як короткочасний захід, який здійснюється протягом кількох днів. Це тривалий процес, який складається з кількох етапів.

Перший етап вивчення передового досвіду доцільно здійснювати в першому півріччі, десь наприкінці першої або на початку другої чверті. У цей час учитель вже встигає  вивчити учнів, з якими він працює, усунути прогалини в їх знаннях, які часто бувають після літньої перерви, і починає працювати в сприятливих умовах.

На цьому етапі слід вивчати систему роботи вчителя. Це дасть можливість скласти досить конкретне уявлення про досвід, який почали вивчати.

Через два – три місяці треба повернутися до вивчення досвіду цього самого ж вчителя.

При повторному вивченні уточнюють і поглиблюють результати своїх спостережень, звертаючи особливу увагу на найважливіші сторони даного досвіду, а також на ті питання, які на першому етапі з тих чи інших причин не були з достатньою глибиною вивчені.

Третій етап вивчення досвіду роботи вчителя проводиться наприкінці навчального року або в період випускних екзаменів. Це вивчення дає найповніший матеріал про рівень знань і успішність учнів, тобто про ефективність роботи вчителя.

Результати вивчення  передового педагогічного досвіду оформляються у вигляді опису, де дається характеристика роботи вчителя, підкреслюється те цінне, що заслуговує уваги інших учителів. Дуже важливо, щоб опис передового педагогічного досвіду був максимально конкретним і чітко показував, завдяки чому, якими саме методами і прийомами роботи вчитель досягає високих результатів у навчанні і вихованні школярів. Тому не можна обмежуватись такими, наприклад, твердженнями, як « учитель уміло активізує навчальний процес» або « вдало використовує наочність». Треба обов’язково показати і проілюструвати на конкретних фактах, в чому саме полягає вміла активізація навчального процесу або вдале і ефективне використання наочності. Опис передового досвіду доцільно ілюструвати зразками поурочних і тематичних планів учителя, описами уроків, зразками письмових робіт учнів. Ці матеріали можна або органічно включати в опис або додавати до нього.

Кінцевою метою в цій справі має бути поширення передового педагогічного досвіду і насамперед серед свого педагогічного колективу. Таке поширення здійснюється по різному:

1) директор або його заступник виступають з відповідними доповідями або організовують виступи вчителів, досвід яких вивчався, на педагогічній раді, у предметному методичному об’єднання, на нарадах учителів. Усна пропаганда – основний спосіб поширення передового досвіду в школі;

2) вчителі ознайомлюються з окремими сторонами передового педагогічного досвіду, в процесі повсякденного інструктажу, здійснюваного керівниками школи ( зокрема, в процесі аналізу відвіданих уроків);

3) публікуються відповідні статті в пресі або видаються спеціальні праці, присвячені опису досвіду роботи вчителя;

4) на шкільній педагогічній виставці експонуються матеріали, що характеризують передовий досвід.

                                                                                               Зразок наказу.

Про вивчення перспективного

педагогічного досвіду Мартинів Г.П.


 

Враховуючи результати атестації вчителя (стану викладання предмета, за результатами участі у районному конкурсі « Учитель року» тощо), на виконання наказу відділу освіти (назва наказу) та з метою поширення досвіду кращих вчителів школи


 

Наказую:

  1. Вивчити у ----році досвід  (прізвище, ім’я, по батькові вчителя) з проблеми

            (вказується проблема).

  1. Заступнику директора (прізвище, ім’я, по батькові ):

2.1.Скласти план вивчення досвіду.

2.2. Залучити до вивчення досвіду членів шкільного методичного об’єднання вчителів ----.

2.3. До 15 червня ---року узагальнити досвід і подати на погодження Ради РМК з метою занесення його до районної картотеки ППД і поширення серед вчителів району.

  1. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.


 

 Директор школи:        


 

Категорія: ППД | Переглядів: 3211 | Додав: kedych | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz