Головна » 2017 » Вересень » 22 » Створення опроної школи та функціонування її філій
10:59
Створення опроної школи та функціонування її філій

        Задля підвищення якості освіти, раціонального та ефективного використання ресурсів, модернізації навчальних закладів розпочато реорганізацію системи освіти в сільській місцевості. Замість моделі «школа на кожне село» запропоновано систему опорних шкіл (hub-school) та їхніх філій. При цьому очікують дотримати таких умов: початкова школа максимально наближена до місця проживання дитини, наявність навчального закладу, що може виконувати функції опорного розвиток необхідної інфраструктури та довезення учнів і вчителів до опорної школи. Для цього передбачаються інвестиційні програми, які допомагатимуть створювати хорошу матеріальну базу. Опорна школа, яка розробить кращий проект розбудови шкільної системи, отримає кошти, які витрачатимуться на шкільні автобуси, лабораторії, енергозберігаючі технології, навчання вчителів, тощо. На придбання двох шкільних автобусів уже виділено 1,2 млн грн. субвенції, крім того, 1,2 млн закладено на співфінансування з місцевого бюджету.

   Основна мета створення опорної школи – забезпечення високої якості освіти, рівного доступу до неї кожної дитини, а також питання раціонального використання наявних ресурсів.

    Уряд пропонує нову концепцію опорних шкіл, які матимуть інвестиції в навчання і якісні знання. Це означає, що в такій школі буде безкоштовний інтернет, відправлятимуться кошти на ремонт спортивних залів, кабінетів, заходів з енергоефективності. Попри це буде обладнано мультимедійними комплексами класні приміщення, оснащено кабінети фізики, математики, хімії, біології. Це нормальні умови для того, щоб наші діти отримували якісні знання.

  Початкова школа має бути наближена до місця проживання дітей, а учні інших класів зможуть їздити до місця навчання автобусами. Відповідно до концепції, діти, які навчаються у 5-9-х класах, мали б перейти в опорну школу. Та остаточне рішення – за засновником, який має право залишити філією основну школу (І-ІІ ст.).

Серйозних змін має зазнати в ході реформ старша школа: передбачається профільна (професійна чи "академічна") освіта. Але мережу академічних (професійних) ліцеїв доцільно створювати, коли в 10 класі буде не менше 100 учнів на паралелі. Учні старшої школи будуть сформовані так, щоб було хоча б два випускних 11(12) класи, тобто щоб запровадити у ній хоча б гуманітарний та природничо-математичний профілі.

    Мінімальна кількість учнів в опорній школі, відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України та Постанови КМУ № 574 має складати не менше 200 учнів. У Підгаєцькому районі тільки одна школа налічує таку кількість учнів - це Підгаєцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, відповідно вона і пропонується бути визначеною опорною школою.

   Менші школи, розташовані не надто далеко від опорної, стануть її "філіями", які матимуть своїх завідувачів. Директор опорної школи відповідатиме за кадрову політику опорної школи і філій на відповідній території. Саме розташування закладів освіти навколо опорної школи наштовхує на створення філій: Білокриницька ЗОШ І-ІІ ступенів, Поплавська ЗОШ І-ІІ ступенів, Бронгалівська ЗОШ І-ІІ ступенів.

     Ідея створення опорних шкіл в освітніх округах має право на життя і дійсно може дозволити значно покращити рівень освіти. Та втілення її в життя, безперечно, залежить від усіх без винятку освітян, починаючи з міністерства та закінчуючи найменшими початковими школами.

    Оскільки початкові школи залишаються на місцях, то функції ЗНЗ І ступеня виконують філії. Тобто учні 1-4-х класів навчаються у філіях, а учні 5-9-х класів — в опорній школі. Хоча за потреби філія опорної школи може функціонувати і як ЗНЗ І-ІІ ступенів — відповідно до рішення засновника. Тому ви вважаємо , що наші філії залишаться у тому самому статусі – ЗОШ І-ІІ ступенів.

   Ухвалення рішення засновником про створення опорної школи та її філій розв’язує основні питання діяльності, зокрема щодо: способу створення навчального закладу затвердження установчих документів (статуту, положень) визначення відповідальних осіб за державну реєстрацію опорного закладу як юридичної особи. У рішенні визначають, зокрема: перелік суб’єктів освітнього округу (опорних закладів, їхніх філій) права, обов’язки, порядок взаємодії суб’єктів округу (опорних закладів, їхніх філій) особливості організації навчально-виховного процесу систему підвезення учнів і працівників до місця навчання, роботи й до місця проживання відповідно до розкладу уроків порядок організації харчування учнів питання забезпечення належною матеріально-технічною базою.

    Як бачимо, філія: не є юридичною особою підпорядкована опорній школі діє на підставі положення, затвердженого в установленому порядку. Найменування філії має вказувати на належність до опорної школи, у складі якої вона створена.

    Визначивши опорну школу, засновник: проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадськості здійснює державну реєстрацію опорної школи як юридичної особи розподіляє кошти освітньої субвенції та власні доходи між шкільними округами і школами розв’язує кадрові та фінансові питання діяльності опорної школи, зокрема щодо: – затвердження штатного розпису – призначення керівників та інших педагогічних працівників – питань фінансування та порядку ведення бухгалтерського обліку опорної школи.

Категорія: Методична робота | Переглядів: 29 | Додав: kedych | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0